callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Table for one!

Kategori: Allmänt

Hej och hå!
Nu var det dags att sätta sig och blogga igen. :) Jag har längtat hela dagen men haft mycket att göra.
Idag har jag varit helt slut. Sov länge men har ändå känt mig trött, frusen och hungrig hela dagen. Var tvungen att sova ett par timmar på eftermiddagen, så trött var jag. Kanske bara ovan att jobba?
Jag var iaf på universitetet och lämnade in kursansökan till nästa termin.
Sedan lunchade jag på Jensen´s Böfhaus alldeles på egen hand. Det är lite vuxet att gå ut och äta lunch själv. Det var jag och några äldre herrar som var ute själva. Haha! Jag hade med mig en bok som jag läste när jag väntade på maten och det gick hur bra som helst. :)
Resten av dagen har jag pluggat. Ämnet är Stroke och jag blir ibland själv förvånad vilket medicinskt språk man använder utan att reflektera över det ens. Idag skrev jag tex " LP om misstänkt subarach som ej syns på DT". Den meningen hade ju varit helt obegriplig för mig för 4 år sedan.Mysigt att man har kommit in i det såpass. :)
Idag har jag suttit och saknat folk rent allmänt. Saknade mamma helt plötsligt. Hon ringer varje dag och det är inte alltid jag orkar vara superpratig men ikväll saknade jag henne. Ringde henne men då hade hon gått och lagt sig så jag pratade med Johan bara. :( Det hade varit mysigt med en resa ihop snart så man får umgås lite med mamsen. Vi får se!
Sen saknade jag en kompis som är i Iran på semester. Henne ringde jag och pratade med iaf. Jättemysigt. :)
Sen saknade jag ett ex och det som var bra med honom och små gulliga saker han brukade göra. Puh, jobbigt!
Så sammanfattningsvis har jag frusit och varit hungrig hela dagen och saknat folk.
Nä men jag har det faktiskt ganska bra ändå! :)
På tal om att gå ut och äta lunch själv så är det en sak som har stört mig lite på sistone.
Har hört av ganska många inklusive singlar att "Det är så tråkigt att laga mat till sig själv bara, man orkar ju inte."
Bullshit tänker jag! Vadå tråkigt? Speciellt om man är singel får man tycka det är ok att laga mat till sig själv annars svälter man ihjäl el? Överlag är det bra att kunna klara sig själv. Klart man kan göra saker på egen hand, annars blir man sjukt beroende av andra. Och det är ju inte så kul att bli ihop med nån bara för att man inte gillar att sova själv, äta själv osv! Tror man kan bli en bra partner först när man har lärt sig klara sig själv ensam och kunna trivas med det. Så det så! Jag lagar iaf all möjlig mat till mig själv och tycker det är roligt att laga maten men framför allt att äta den! :D
 
Jensen´s Böfhaus vid Brunnsparken. Rekommenderas! Fram till 16.00 kostar lunchbiff el kyckling 49 kr. Helt ok restaurang. :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: