callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Självömkan

Kategori: Allmänt

Hej igen!
Just nu tycker jag lite synd om mig själv. Jag vet att folk har större problem här i världen men just nu känns den här kommande muntan ganska jobbig. Jag har haft ca 2 månader på mig att plugga men som vanligt har jag lämnat det mesta till sista veckorna. Det är så jag alltid har funkat. :( Fuck......
Ämnet känns tradigt och jag har inget emot att sitta och läsa men att sammanfatta skiten tar SÅDAN TID och är dödstråkigt. Ja, det är riktigt jävla synd om mig faktikst. Puh!
 
 
Nu byter vi ämne innan det här blir alltför deppigt. Jag hade mellanmjölk hemma och skulle göra en kopp varm choklad ikväll, och jösses vad fet mjölken kändes mot läpparna. Att kakaon var slut och jag fick dricka mjölk med bara socker i gjorde inte saken bättre. Jag har ärligt talat ogillat mjölk sen jag var liten, varm choklad är det enda mjölk duger till och även till gröt förstås.
 
 
När jag satt på spårvagnen idag tänkte jag på några ställen här i Göteborg som jag har hört talas om men aldrig besökt. Dessa ställen gäckar mig känns det som, de har en förbannelse över sig så jag aldrig kan besöka dem. Här kommer en lista:
 
Avalon- alltså hotellet. Enda gången jag försökte gå dit var dock någon gång runt 4.00 tiden en lördagnatt efter en blöt kväll och jag var ju så sugen på att bada i deras bassäng! Det var förstås stängt och inte en chans att man får bada där om man inte bor där! :P
 
 
Manana- vet inte hur man gör ett sådant spanskt n med hatt på! Hur som helst, jag har varit där och försökt få ett bord säkert 4 gånger och oavsett när man är där, en regning måndag el tidig fredag så är det alltid fullsatt. De måste ha jäkligt god mat el ett tomt rykte, don´t know ioma de aldrig ger mig ett bord! :P
 
 
 
Hagabadet- dit har jag faktiskt aldrig ens försökt gå, kollat runt på deras sida dock och vill jättegärna dit och få någon behandling någon gång. Jag får sitta och vänta på en större summa pengar först ioma det är rätt dyrt där.
 
 
 
Café Guldhedstornet- dit drog vi faktiskt med några vänner en gång men det var förstås stängt. Det ligger lite off och jag är aldrig i trakterna men det hade varit mysigt att prova.
 
 
 
Det får bli mitt nyårslöfte, äh nä gammelårslöfte (alltså att göra innan det här året tar slut) att iaf besöka ett par av dessa ställen. Hur svårt kan det vara?
Nu har jag tjatat hål i huvet på er!
Ha det bra och vi hörs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: