callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Nöjd

Kategori: Allmänt

Jag är nöjd med kvällens plugginsats. Medan diabetes tog mig 1 månad! att gå igenom så har jag nästan gjort färdigt KOL på en kväll. Antingen är diabetes dödligt tråkig el så ökar min pluggmotivation i takt med att muntan närmar sig. Oavsett är jag nöjd. Jag ska klara den här muntan så jag kan njuta av min frihet sedan i november och december. :) Jag har 13 ämnen och 12 dagar kvar dock så det börjar bli bråttom. Skulle behöva jobba någon dag om de hör av sig från sjukhuset men jag får väl hoppas på att de inte gör det. ;)
Det är viktigt att försöka känna sig nöjd när man varit duktig. Tror det är en äkta läkarstudentfälla annars, att alltid jaga sin egen svans och känna att man inte gjort tillräckligt och att alltid ha tonvis kvar att plugga oavsett hur hårt man har jobbat.
Nu ska jag bädda ner mig med min bok Fifty shades freed. Jag är snart färdig med den och ska då börja med en bok av Mons Kallentoft som är en favoritförfattare. Har lånat hans debutroman Pesetas som jag tänkte läsa.
Ha det gott så hörs vi! :) 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: