callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Nattligt inlägg

Kategori: Allmänt

Hej kära läsare! Kl är 2.00 och jag tänkte skriva ett "mitt i natten inlägg". :)
Nu på kvällen/natten har jag mest surfat men även småpluggat lite. Ämnet är diabetes. Stora ord som hyperosmolärt hyperglykemiskt syndrom har avhandlats. En sak är iaf säker, vi läkarstudenter har bra minne för konstiga namn och ord. Det finns inte så många ord med X och Z i nån annan stans än i läkemedelsvärlden.
Det har varit mycket snack om framtida jobb etc bland mina vänner. Nästa sommar får vi jobba som underläkare eftersom vi då läst 9 terminer. Ett år efter det är det dags för AT. (Allmäntjänstgöring som alla läkare måste göra efter examen för att få sin leg)
Jag är inte av den sorten som planerar saker jättelångt i förväg. Men allt prat har påverkat mig och just underläkartjänsten för sommaren är det dags att söka nu. (Jag vet, redan i oktober, sjukt överdrivet) Jag gick och tänkte på det och kände bara spontant hur mycket jag längtar bort. Jag älskar Göteborg verkligen, det gör jag. Men samtidigt är jag en sådan människa som behöver flytta på mig och se något nytt då och då.  Med det sagt så vore det kanske inte så fel att göra AT någon annan stans än Göteborg. Dessutom slipper man vicka i all oändlighet innan man får en tjänst vilket man ofta får göra i storstäderna. Mitt enda problem är att jag är lite allergisk mot småstäder. :S Jag får så tråkigt så jag klättrar på väggarna. Inte ens Göteborg är särskilt stort. Så jag vet inte hur det kommer gå med mig i en mindre stad. Jag har på sistone tänkt litegrann på Stockholm. Tänk alla mysiga museer, alla nya ställen att festa på, alla nya caféer och restauranger att upptäcka. Problemet med stockholm är att det är så svårt att hitta bostad och att få en AT tjänst där är ännu svårare än här i Göteborg.  Men jag skulle definitivt kunna tänka mig att bo i Stockholm ett tag under någon period av mitt liv iaf. Halmstad är kanske mysigt för AT? De har ändå Tylösand! ;)
Men just nu är underläkartjänst inför sommaren det som står på tapeten. Jag lutar åt att göra det någon annanstans än i Göteborg. Det var tex ändå en upplevelse att jobba i Norge i somras.
Termin 10 alltså nästa höst ska vi skriva examensarbete en hel termin. Jag har länge tänkt på att jag vill åka till Indien för arbetet. Måste dock få tummen ur snart och kontakta kursansvarig person för allt som måste göras innan man kan åka iväg. Oj vad jag är ovan att planera saker så långt fram i tiden. Men det är väl dags att lära sig om man inte vill sitta där sen och få världens tråkigaste projektarbete el sommarjobb bara för att man inte var ute i tid.
Det var alla funderinagr jag har kring mina studier/framtida jobb.
Annars känner jag mig jättesugen på att gå på konstmuseet och kolla på alla fina tavlor som hänger där. Ska försöka göra det nu i veckan. Har tyvärr inte fått något jobb och är helledig än så länge.
Imorgon ska jag till Lindholmen och luncha med en kompis som jobbar där. Han ska åka på ännu en av sina resor så jag tänkte träffa honom innan han åker. :)
Nu ska jag läsa lite i min bok som heter Fifty shades freed, tredje boken i trilogin Fifty shades of Grey. (Femtio nyanser av honom på svenska).
Hoppas ni inte blev alltför snurriga av mitt snurriga inlägg! ;)
Sov gott nu så hörs vi! :)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: