callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Anger management?

Kategori: Allmänt

 
Hej ni! Hur står det till? Tänkte bara berätta en sak jag har tänkt på. Jag går runt och omkring och är ARG
 
Vet inte om det är överskottsenergi som jag tolkar som ilska el om jag verkligen är arg. Det är otypiskt mig att vara ilsken. Jag kan vara ledsen, hängig, kanske sur men sällan arg. Men nu går jag alltså på stan och irriterar mig på folk lite allmänt, väntar på att någon ska göra nåt dumt så jag kan skälla ut dem och har lätt för att hamna i diskussioner med vänner etc. Det känns bara som att min toleransgräns för omvärlden har sjunkit lite. Hmmm, det bådar ju inte gott.
Jag har mer el mindre varit hemma i 1,5 månad nu. Det kanske förklarar saken. Har man mycket tid så hinner man sitta och tänka på oförrätter och bli förgrymmad. Dessutom så behöver man inte kompromissa med andra och stå ut med folks mindre trevliga sidor när man sitter själv hemma. Jag kanske har tappat bort mitt tålamod helt enkelt. 
Fast sen tänker jag lite ilska är förstås inte dumt. Jag tror det är bra att ta upp sina issues med folk istället för att gå runt och omkring och känna sig orättvist behandlad utan att våga säga till. Jag känner en person som ofta berättar för mig om bekanta som har sagt saker till henne som har sårat henne, men att hon aldrig i  just den stunden kommer på något bra svar. Hon kan alltså tänka på detta i flera dagar efteråt och vara irriterad men då är det liksom redan för sent. Jag tror många av oss känner igen oss i det. Jag tycker att man ska våga säga ifrån och visa folk sin indignation när de träder över gränsen. Det är ingen idé att gå runt och omkring och känna sig orättvist behandlad men inte våga säga ifrån. Så lite fire och sting kanske inte är fel? Så länge man inte ger sig i fight med allt och alla och skaffar sig massor med ovänner förstås.( Vilket olyckligtvis är precis vad jag har lust till just nu, helatiden!)
Jag hoppas iaf att lite av den här ilskan försvinner snart. Jag behöver nog bara börja jobba hårt och träna lite oftare så jag gör av med lite energi.
Nu vet ni kära läsare, akta er om ni ser mig på stan, säg inget dumt för I may backfire! ;P
Ha det gött!
 
 
Vet inte alls om detta stämmer.........
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: