callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Skön fredag

Kategori: Allmänt

Tja!
Idag har varit en bra dag. Jobb 8.30-16.00 vilket var ovanligt kort eftersom jag annars har jobbat 9 timmar per dag. Hade bokat body pump efter jobbet så jag skyndade hem, käkade pannkakor och drog till gymmet. Ett pass som kommer ge mig grym träningsvärk. Jag har starka ben men sämsta armarna ever.
 
Sedan hem och surfade lite, lagade mat och sedan har jag kollat en serie på SVT play som heter "Postkod 1321", var rätt bra, handlar om två stycken 16 åringar som lämnas själva av sina föräldrar över sommaren och allt galet de hittar på. 10 avsnitt på 14 min var. Annars kan jag rekommendera en film på SVTplay som heter "Sex,okra och saltat smör" som jag såg för ett tag sen. Soft med SVTplay för oss som vägrar vanlig tv.
 
Hade tänkt sitta under en filt och läsa min bok om Strindberg ikväll eftersom jag har jobbat långa dagar och inte hunnit läsa så mycket i veckan men fastnade för den här serien istället.
 
Imorgon var det meningen att jag skulle bjuda Filip på hemlagad trerätters som en sen födelsedagspresent men han är lite sjuk så vi får se hur det blir. Det kommer ta mig verkligen hela dagen att handla och laga mat isf.
Ska nanna nu, sjukt trött men nöjd med dagen.
 
Borde lätt göra det här med lugna sköna fredagar med egentid till en vana. Orka springa runt och träffa folk ALLA dagar som en nackad höna. Det är ju så skönt att vara själv ibland.
Ok, vi hörs!
 
Oj vad jobbigt!
 
 God och nyttig fredagsmat.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: