callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Jobb och ingen Lucia!

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Idag jobbade jag 9.00-18.00 som sekreterare på barnakuten. Det var en ganska bra dag, den där lediga onsdagen igår hjälpte upp situationen, jag hade lite sömnreserver.
Dessutom har vi börjat ta pauser både på förmiddagen och eftermiddagen vilket verkligen gör skillnad, de första dagarna jobbade jag alltså 9 timmar non stop med bara 30 min lunch eftersom alla andra verkade göra det. Puh.....
Sedan kom en kompis till mig Carro in idag och jobbade några timmar så det var en trevlig överraskning och så var en tredje läkarstudent där idag på introduktion. De har tydligen många läkarstudenter som jobbar extra som sekreterare.
 
Jag har tyvärr inte märkt av Lucia idag. Ingen lussade för oss. Buh! Inget fika el mys el något. Dåligt!
Kul för er alla som antingen planerade in luciafirande själva el har barn och fick vara med på deras förskolor osv.
 
Jag har varit superduktig idag med maten. Tog med mellanmål till jobbet vilket hjälpte mig att motstå alla kakor som finns där. Jobbet är en total sockerfälla, första dagen fanns det en stor korg fullt med godis på bordet mitt framför näsan på en plus tårta. Inte konstigt att man frossar då. Jag tror faktiskt att knepet med att äta nyttigt är att planera planera planera. Det gäller att ha bra alternativ så man låter de dåliga vara.
 
Efter jobbet var jag och handlade mat och när jag kom hem och hade gjort middag så var kl redan 19.45, lite sorgligt. Jag älskar ju kvällarna hemma och har lite panik över att de går så fort när man jobbar till 18.00.
Imorgon ska jag iaf slluta redan 16.00 och då hinner jag gå och träna. Bokat bodypump. 
Jag får väl göra matlåda till imorgon och läsa lite innan jag måste nanna.
Vi hörs!
 
Detta missade jag idag.
 
 
Mitt nya favvosnack!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: