callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Jobb, middag och Brokeback Mountain

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Idag jobbade jag 9.00-18.00. Jag var laddad efter ledigheten. Vi var inte så många där så här på annandagen. Jag har en jobbarkompis som bara är för skön, blir alltid massa roligt snack när hon är där.
 
Väl hemma var jag supertrött. Hade nog sovit 5 timmar max inatt. Men jag hade bjudit Johan på middag och därför lagade jag chilli con carne och vi åt middag och sedan såg vi Brokeback Mountain. Han är roligt filmsällskap för han har verkligen inte sett många filmer och man kan visa filmer man gillar för honom.
Självklart följdes filmen av ett snack om homo/heterosexualitet och om vår sexuella preferens är en samhällskonstruktion el biologi. Brokeback Mountain är helt enkelt väldigt bra.
För oss i Sverige är kanske det här med homosexualitet ganska så okontroversiellt men det är nog skillnad i konservativa USA där filmen är gjord. 
Filmen är så sorglig för den visar vad som händer om man blir tvingad att leva en lögn, man blir inte lycklig själv och dessutom gör man andra runt och omkring en olyckliga. Dessutom är den fylld av missade chanser, det som kunde ha varit men inte blev av.
Det är fint med sådan kärlek som klarar motgångar men jag undrar hur realistiskt det är. Tyvärr är det nog vanligare att kärleken INTE klarar motgångar.
Scenerierna var dessutom breathtaking, sjukt fin natur. Definitivt en film som är värd att se två gånger.
 
Nu är jag så trött och som tur är är jag ledig imorgon. Har tid hos min frisör på morgonen för att fixa mitt face men jag kanske vågra toppa håret med. Har inte gjort det på säkert 1 år.
Sova nu. Vi hörs då!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Johan säger:

    Att vara filmanalfabet har tydligen sina fördelar :)

    Svar: Japp, det är faktiskt rätt kul att kunna välja vilken film som helst och den är ändå ny för dig! :)
    Nasha

    2012-12-27 | 01:43:27

Kommentera inlägget här: