callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Första advent

Kategori: Allmänt

Hej!
Äntligen är det första advent! Yippy!
Jag jobbade igår tills idag så jag firade advent på jobbet. Bakade en kaka med saffran i och det blev en trevlig stund för oss alla när vi fikade.
Annars är jag trött men nöjd efter ett långt arbetspass. Ska köra ett sådant långt pass natten till Nyårsafton också och idag fick jag förfrågan om att även jobba Nyårsdagen på kvällen och natten. Jag tror jag jag vill kunna festa på Nyårsafton utan att behöva tänka på jobb osv så jag tackade nej. 
På jobbet var det lugnt och fint även om det alltid blir speciella situationer när man jobbar med människor som har psykiska sjukdomar. Det kan vara väldigt repetitivt och man kan få höra en och samma fråga från samma person 50 gånger men jag är van och gillar verkligen att jobba med människor.
 
Nu på kvällen har jag mest softat. Efter jobbet gick jag och köpte en julstjärna och några röda ljus så nu börjar det se lite juligt ut här hemma. Har fortfarande inte hunnit hämta upp jullådan från källaren.
Skulle vilja ha en ljusslinga till min franska balkong. Får se om jag hittar nån snart.
Ikväll lagade jag tacos och såg en film som heter "Apflickorna". Långsammare film får man leta efter. Den var väldigt suggesiv och man trodde hela tiden att det skulle hända något men det hände egentligen inget stort genom hela filmen. Det kändes verkligen som om den gick i slowmotion. Puh! 
 
Imorgon och tisdag ska jag jobba som läkarsekreterare. Denna veckan har jag bestämt träff med kompisar nästan varenda dag plus att jag jobbar så jag hoppas jag orkar med allt.
Nu blir det lite småpyssel här hemma innan jag ska lägga mig. Ser framemot en rejäl natts sömn!
Bye!
 
 
Jag i lördags, café vänner Södra vägen.
 
 
Julfint på jobbet
 
 
Adventsfika på jobbet
 
 
Tacos ikväll plus matlåda till imorgon!
 
 
Kvällens film, sådär!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: