callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Bloggtorka

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Jag har tydligen haft bloggtorka. Tråkigt för jag gillar verkligen att skriva i bloggen. Senaste veckan har jag verkligen inte gjort mycket därav torkan. Men det ska vi bättra på.
 
Idag tänkte jag köpa tågbiljett och åka hem. Jag är som en kunglighet, fattar aldrig att man ska planera och boka biljetter i förväg speciellt såna här dagar innan jul. Klart det finns biljetter när Hennes Majestät Nasha behagar att åka tåg el? Nä just det! Å andra sidan gjorde det inte så mycket att det inte fanns några biljetter, jag åker imorgon istället. Mamma erbjöd sig tom att betala för en första klass biljett hem idag men jag tyckte det var onödigt. Tack mamma för att du inte skäller ut mig när jag sjabblar med sådant! Hihi
Min mamma är i särklass den minst sentimentala människan jag nånsin har träffat så när hon började prata om att vi nu inte skulle hinna ses tillräckligt mycket blev jag faktiskt förvånad.
 
Jag hade förstås sparat min julklappsshopping till sista minuten. Till mitt fösvar får jag säga att det var av ekonomiska skäl. Helt pank med andra ord tills igår när lönen kom.
Så idag begav jag mig ut på stan. Nordstan närmare bestämt med halva Göteborg. Det gick alldeles utmärkt. Fyra julklappar handlades på lika många timmar. Jag är nöjd. Kan säga att det blev bara kläder.
Roligast att köpa var en supersöt tröja till min morbrors bonusbarn, en flicka på 12 år. Gud vad det är kul att köpa barnkläder till tjejer. Det är nästan så att jag tycker det är värt att skaffa barn ( en flicka då) bara för att få shoppa åt henne.
Min lillebror Sebastian är tydligen superkinkig med kläder, han har bara plagg med bilar på sig. Och det är inte en överdrift, han bara vägrar allt annat.
 
Efter min shopping gick jag till bibban och lånade 5 filmer. Tänkte ha filmmaraton ikväll och hann med 2 filmer. Mysiga var dem. Huset på Tara road som jag senare kom på att jag redan sett och Julie & Julia, supermysig måbra film. I love movies.
 
Jag har hittat himlen på jorden i form av yoghurt. Lägger upp en bild för er som inte upptäckt den. Måste testas. Smaken är äpple, kanel och vanilj. Jag behöver inte säga mer. Tyvärr har jag inte varit så duktig med mitt kaloriräknande den senaste veckan. Bu!
 
Jag ska ha födelsedagsfest inom en snar framtid och hela 11 vänner kommer. Jag är så glad för det brukar faktiskt inte vara många som är i stan då jag fyller ganska direkt efter nyår. Jag har bokat bord på en restaurang och efteråt blir det att klubba! Det ska bli kul.
Nyår är det skakigare med men idag skakade jag och en polare hand på att fira ihop oavsett hur det blir. Blir nog ingen stor fest men väl en mysig middag innan vi går ut och slår klackarna i taket. Vet inte om jag ser fram emot att köpa nyårsklänning, kan vara så himla svårt. Vi får se i mellandagarna.
 
Nu ska jag antingen färga håret, slå in mina julklappar el bara fortsätta lata mig. Tåget går inte förrän lunchtid imorgon så jag har gott om tid.
Vi hörs kära bloggläsare och om vi inte gör det förrän 24:de god jul på er!
 
 
Frukost häromdagen
 
 
En stor dag när jag äntligen efter att ha sökt 3 gånger fick mitt kort!
 
 
Den här yoghurten måste ni bara prova. Äpple, vanilj och kanel.
 
 
 
Mysig film om att ha sorg och hitta vägen tillbaka.
 
 
Supermysig film om kärleken till matlagning, Meryl Streep är super!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: